پرونده مسکن مهر، امسال بسته می‌شود

وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه پرونده مسکن مهر طبق تعهد تا پایان امسال بسته می‌شود، گفت: بهترین رکورد سازمان مجری ساختمان‌های دولتی در احداث بیمارستان‌ها را علیزاده به نام خود ثبت کرد.

به گزارش مشرق به نقل از وزارت راه و شهرسازي، محمد اسلامي امروز ۱۳ دي در جلسه شوراي معاونان وزارت راه و شهرسازي كه به تكريم و معارفه معاونان وزير راه و شهرسازي در حوزه سازمان ملي زمين و مسكن و سازمان مجري ساختمان‌ها و تأسيسات عمومي و دولتي اختصاص داشت، ضمن تسليت سالگرد شهادت سپهبد قاسم سليماني، گفت: در يك دوره‌اي مسئوليت را در وزارت راه و شهرسازي پذيرفتيم كه هر روز شرايط سخت‌تري بر كشور حاكم شد.

وي افزود: شرايطي كه پيشبرد اهداف كلان و سياست‌هاي تدوين‌شده، نيازمند رها شدن از روش‌هاي سنتي و رايج بوده و هست تا بتوانيم به تعهدات خود عمل كنيم و قول و فعل‌مان يكي باشد. اين از جمله راهبردهايي است كه در تمامي اركان وزارت راه و شهرسازي، جاري است.

وزير راه و شهرسازي ادامه داد: همگي ما در وزارتخانه راه و شهرسازي به مردم، مقام معظم رهبري و رئيس جمهور قول داديم و تعهد كرديم كه اين تعهدات بايد محقق شود. زيرا چنانچه اين قول‌ها به هر دليلي عملياتي نشوند چندين برابر تأثيرات منفي ايجاد خواهد كرد.
وي با تصريح بر اين نكته كه بايد تعهدات وزارت راه و شهرسازي محقق شود، از تلاش‌هاي معاونان خود در حوزه‌هاي مختلف، سپاسگزاري و براي همه آنها آرزوي توفيق كرد.

اسلامي از تلاش‌هاي مهندس محمدجعفر عليزاده مديرعامل سابق سازمان مجري ساختمان‌ها و تأسيسات عمومي و دولتي به واسطه زحمات ارزشمند در طول ۱۱ سال خدمت در وزارت راه و شهرسازي تشكر كرد و توضيح داد: بهترين ركورد سازمان مجري ساختمان‌ها و تأسيسات عمومي و دولتي در احداث بيمارستان‌ها را آقاي عليزاده به نام خود ثبت كرد.

وي موضوع مهم وزارت راه و شهرسازي را در شرايط كنوني كشور، موضوع مرتبط با زمين و مسكن برشمرد و با اعلام اينكه وزارت راه و شهرسازي در خصوص توليد مسكن، تعهدات سنگيني برعهده دارد، خاطرنشان كرد: وزارت راه و شهرسازي تعهد كرده است تا مسكن مهر را حداكثر تا پايان امسال به اتمام برساند كه اين مهم، بايد محقق شود.

اسلامي گفت: از آقاي مهرآبادي كه پيشكسوت طرح مسكن مهر هستند خواستم تا مديرعامل سازمان ملي زمين و مسكن باشد و كل فرايند مسكن مهر و طرح اقدام ملي مسكن را در تعامل با معاونت مسكن و ساختمان به سهولت و رواني جلو ببرد.

وي با تاكيد بر اينكه اتمام مسكن مهر و اجراي هرچه سريع‌تر طرح اقدام ملي مسكن تنها اخذ مصوبه و چانه‌زني نباشد و به عمليات اجرايي و تكميل واحدها منجر شود، توضيح داد: اگرچه تقاضاها و مطالبات غيرمنطقي فراواني به وزارت راه و شهرسازي تحميل مي‌شود اما اصل مطلب اين است كه پرونده مسكن مهر حتماً تا پايان امسال بسته شود زيرا تعهدي است كه وزارت راه و شهرسازي بر آن تاكيد كرده و در اين خصوص نيز نامه‌اي به مقام معظم رهبري ارائه شده است.

وزير راه و شهرسازي در بخش ديگري از سخنان خود از احمد اصغري مهرآبادي مديرعامل تازه منصوب شده سازمان ملي زمين و مسكن خواست تا تحرك لازم را در سازمان ايجاد و با زمان بندي نسبت به تعهدات ارائه شده در آن سازمان، اقدام كند.

اسلامي در پايان تاكيد كرد: تلاش مي‌كنيم تا در پيشبرد اهداف نظام جمهوري اسلامي با همكاري و همراهي معاونان در وزارتخانه راه و شهرسازي، لحظه‌اي درنگ نكنيم.

گزارش اشکال Top