نگاهی به گران‌ترین معاملات بازار مسکن در اول دی‌ماه

در محله داودیه هم ملکی ۱۴۲ متری، با قدمت ۲۹ سال ۵ میلیارد و ۱۵۰ میلیون فروخته شده است. در منطقه ۲ هم آپارتمانی نوساز با متراژ ۱۴۵ متر به قیمت ۵ میلیارد و ۶۳۲ میلیون تومان فروش رفته است.

گران‌ترين معامله مسكن در پايتخت كه در نخستين روز زمستان ۹۹ ثبت شده معامله‌اي در منطقه يك تهران است كه رقم كلي فروش اين آپارتمان ۲۳۹ متري، ۱۹ ميليارد و ۹۰۰ ميليون تومان است.

 

در دو روز نخست دي ماه ۸۱ معامله مسكن در سامانه اطلاعات بازار املاك ايران به ثبت رسيده است كه بررسي فايل‌ها ثبت شده نشان مي‌دهد كه سهم منطقه ۱۱ از معاملات مسكن در دو روز نخست دي ماه بيش از ساير مناطق بوده است.

 

در ليست فروش‌هاي به ثبت رسيده، سهم خانه‌هاي نوساز مانند هميشه بسيار اندك است اما مناطق جنوبي شهر تهران بيش از مناطق شمالي فايل‌هاي نوساز فروش رفته داشته و نشان مي‌دهد ساخت‌وساز در اين مناطق بايد پر رونق تر باشد.

 

 همچنين سهم مناطق ۱۰، ۱۲، ۸، ۴ و ۳ در فروش‌هاي دو روز نخست دي ماه نسبت به ساير مناطق بيشتر بوده است و آپارتمان‌هاي فروش رفته در حدود قيمتي يك ميليارد تا ۲ ميليارد تومان سهم بيشتري از فروش‌ها را به خود اختصاص داده بود.

 

ارزان‌ترين معامله ثبت شده در كدام منطقه بود؟

ارزان‌ترين معامله ثبت شده در اين دو روز ملكي در منطقه ۱۳ است. ملكي ۱۱۷ متري با قدمت ۲ سال، متري ۲ ميليون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش رفته و رقم كلي معامله ۳۰۰ ميليون تومان بوده كه چون در اين سامانه جزييات معاملات به ثبت نمي‌رسد نمي‌تواند چندان اين معامله را به عنوان ارزان‌ترين معامله به ثبت رساند.

 

معاملات بالاي ۴ ميليارد كه در اين دو روز به ثبت رسيده مربوط به ملكي در منطقه ۳ تهران است كه حدود ۱۵۰ متر بنا دارد و قدمت آن ۱۴ ساله است. اين آپارتمان حدود متري ۴۰ ميليون تومان به فروش رفت كه قيمت كلي آن ۶ ميليارد تومان بوده است.

 

گران‌ترين معاملات نخستين روز زمستان

در محله داوديه هم ملكي ۱۴۲ متري، با قدمت ۲۹ سال ۵ ميليارد و ۱۵۰ ميليون فروخته شده است. در منطقه ۲ هم آپارتماني نوساز با متراژ ۱۴۵ متر به قيمت ۵ ميليارد و ۶۳۲ ميليون تومان فروش رفته است. در منطقه يك ملكي ۲۳۹ متري با قدمت ۱۴ سال، متري ۸۲ ميليون تومان به فروش رفته كه رقم كلي آن ۱۹ ميليارد و ۹۰۰ ميليون تومان است.

 

در محله امانيه واقع در منطقه ۳ تهران هم ملكي ۱۰۹ متري با قدمت ۱۶سال، به قيمت ۶ ميليارد و ۲۱۳ ميليون تومان فروخته شده است.

در ميان گران‌ترين معاملات ثبت شده در دو روز نخست دي ماه آپارتماني در اختياريه هم به چشم مي‌خورد، ملكي نوساز كه ۷ ميليارد و ۶۳۸ ميليون تومان فروخته شده است.

 

زير يك ميلياردي‌ها در كدام منطقه تهران بودند؟

معاملات زير يك ميليارد هم سهم زيادي از فروش‌هاي زمستانه داشته‌اند، آپارتماني ۶۰متري در محله عباسي منطقه ۱۱ به قيمت ۹۴۲ ميليون به فروش رفته است. آپارتماني در بلوار كشاورز با قدمت ۲۹ سال و متراژ ۵۶ متر، ۸۶۰ ميليون فروخته شده است. در محله باغ خزانه هم آپارتماني ۶۰متري، ۵۰۰ ميليون به فروش رفته است.

گزارش اشکال Top