یک پیش بینی امیدوارکننده از قیمت مسکن

پیش‌بینی نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک از بازار مسکن نشان می‌دهد که کاهش ۱۰ درصدی در واحدهای لوکس و بزرگ در پیش خواهد بود.

بازار مسكن از ابتداي امسال ركود بالايي را تجربه كرده است. بسياري از كارشناسان معتقدند كه اقتصاد مسكن وضعيت خوبي را ندارد. اين مساله با آمارهاي خريد و فروش و حتي اجاره هم به خوبي مشخص است.

كمي قبل بود كه رئيس اتحاديه مشاوران املاك گفته بود كه شمار معاملات مسكن در آذرماه در تهران ۷۵ درصد و در كل كشور ۳۳ درصد نسبت به زمان مشابه سال گذشته كاهش يافته است.
قلي خسروي گفته بود: در ۲۲ روز ابتداي آذر٩٩ تعداد ۲۰۹۵ قرارداد خريد و فروش ملك در تهران به امضا رسيده كه كاهش ۵۸ درصدي نسبت به ماه قبل و افت ۷۵ درصدي نسبت به ماه مشابه سال قبل را نشان مي دهد.

اما بازار مسكن تا پايان امسال به چه سمت و سويي مي رود و آيا اين ركود كمتر مي شود؟

حسام عقبايي نائب رئيس اول اتحاديه مشاوران املاك در خصوص پيش‌بيني بازار ملك تا پايان سال جاري، گفت: فكر مي‌كنم بازار مسكن تا پايان سال جاري و حتي سه ماهه اول ۱۴۰۰ با يك ثبات نسبي روبرو خواهد شد. بازار مسكن در شرايط فعلي با ركود مواجه شده و قطعا اين ركود شديدتر مي‌شود.

وي تاكيد كرد: با توجه به اينكه بودجه سال آينده تورمي است، به نظرم تا خرداد ۱۴۰۰ افزايش قيمت نداريم و با ثبات نسبي روبرو خواهيم بود و در واحدهاي لوكس و بزرگ كاهش حدود ۱۰ درصدي را شاهد خواهيم بود.

گزارش اشکال Top