مسکن مهر تا قبل از پایان دولت تکمیل می‌شود

تا کنون ۲ میلیون و ۴۵ هزار واحد که ۹۳ درصد کل پروژه مسکن مهر را شامل می‌شود افتتاح شده و واحدهای باقی مانده که عمده آن در شهرهای اطراف تهران است تا قبل از پایان دولت روحانی تکمیل خواهد شد.

بر اساس آماري كه يكم آبان ماه ۱۳۹۹ ارائه شد از حدود ۲ ميليون و ۲۰۰ هزار واحد مسكن مهر تا كنون ۲ ميليون و ۴۵ هزار واحد معادل ۹۳ درصد از كل پروژه به بهره‌برداري رسيده است. ۱۲۰ هزار واحد از تعداد باقي مانده در مراحل نازك‌كاري، نصب انشعابات و ۶۰ هزار نيز در مراحل مختلف پيشرفت فيزيك قرار دارند. ۹۰ هزار مسكن مهر هم داراي مشكلات حقوقي و پرونده آن در محاكم قضايي است.

از كل پروژه مسكن مهر سهم دولت احمدي‌نژاد از تحويل واحدها ۶۹۰ هزار معادل ۳۱ درصد و تا كنون سهم دولت روحاني حدود ۶۲ درصد بوده و مابقي در مرحله ساخت قرار دارد. عمده واحدهاي تكميل نشده در شهرهاي اطراف تهران است كه طبق برنامه تا قبل از پايان دولت دوازدهم افتتاح خواهد شد.

تحويل ۷۲ درصد مسكن مهر پرديس

در پرديس از ۸۳ هزار واحد مسكن مهر ۶۰ هزار تحويل شده و قرار است در بهمن ماه ۱۳۹۹ نيز ۱۰ هزار واحد ديگر تحويل شود. مهدي هدايت، مديرعامل شركت عمران پرديس گفته كه ساير واحدها در اوايل سال آينده و قبل از اتمام دولت تكميل و به مردم تحويل داده مي‌شود.

در شهر جديد پرند هم از حدود ۹۰ هزار واحد مسكن مهر ۱۰ هزار واحد باقي مانده كه ۷۰۰۰ واحد مربوط به پروژه كيسون و ۳۰۰۰ واحد در ديگر نقاط شهر است. پيمانكاران جدول زمان‌‌بندي ارائه كرده و قول داده‌اند كه تا پايان سال تمامي واحدها را تحويل مي‌دهند.

خدمات زيربنايي و روبنايي پرند هم نسبت به سال‌هاي گذشته بهتر شده است. بر اساس قول محسني بندپي استاندار تهران و منوط به تفاهم بين شهرداري تهران، شهرداري پرند، شركت عمران و وزارت راه و شهرسازي، مترو فرودگاه امام (ره) به شهر جديد پرند تا خردادماه سال آينده تكميل مي‌شود. هزينه ساخت مترو به مبلغ ۷۰۰ ميليارد تومان از سوي شركت عمران پرند تقبل شده و هم اكنون ايستگاه اين خط توسط شركت مترو تهران فعال شده است.

از طرف ديگر طي سال‌هاي اخير پروژه‌هايي اجرا شد كه از آن جمله مي‌توان به دو بانده شدن كمربندي شمالي پرند اشاره كرد. احداث ده‌ها مدرسه، مسجد، چند باب كلانتري و آتش نشاني، چندين پارك و يك ورزشگاه ۵۰۰۰ نفري افتتاح هم از ديگر اقدامات است. براي دهه فجر امسال نيز قسمت جنوبي پارك مشاهير كه حدود ۲۰ هكتار است، يك ايستگاه آتش‌نشاني، دو پارك و يك باب كلانتري افتتاح خواهد شد. همچنين شش باب مدرسه، چهار مسجد، دو مركز حوزه مقاومت بسيج، دو ايستگاه آتش‌نشاني و پنج پارك در دست طراحي و اجرا است. ساختمان تالار شهر نيز به مسابقه گذاشته شده كه برنده نهايي اعلام و پروژه آغاز مي‌شود.

در شهر جديد هشتگرد در استان البرز هم از ابتدا ۵۰ هزار واحد مسكن مهر تعريف شده بود كه ۳۵ هزار داراي متقاضي موثر بود. از اين تعداد تا كنون ۲۱ هزار واحد تحويل شده طبق گفته مديرعامل شركت عمران هشتگرد ۱۲ هزار و ۲۹۱ مورد در قالب خودمالكي و طرح اقدام ملي مسكن قرار گرفته است. عمليات نازك‌كاري ۱۸۰۰ واحد باقي مانده به پايان نرسيده كه با اتمام واحدهاي فعال، پرونده مسكن مهر شهر جديد هشتگرد تا پايان سال بسته مي‌شود. عمده اين ۱۸۰۰ واحد داراي بيش از ۷۵ درصد پيشرفت فيزيكي است.

گزارش اشکال Top