تحویل ١٧ هزار مسکن شهری به متقاضیان تا پایان سال

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن گفت: ۱۷ هزار واحد مسکن شهری با بهره‌مندی از ظرفیت مالی حساب ۱۰۰ امام، آورده متقاضیان و مشارکت مردمی، طی امسال ساخته و تحویل متقاضیان می‌دهد.

 «جواد حق‌شناس» گفت: بنياد مسكن علاوه بر برنامه احداث ۱۳۸ هزار واحد مسكن ملي كه هم‌اكنون نزديك به ۳۰ هزار واحد آن تعيين تكليف شده است، احداث واحدهاي مسكوني شهري را با بهره مندي از ظرفيت مالي حساب ۱۰۰ امام (ره) در برنامه دارد.

وي گفت: بنياد مسكن در ساخت مسكن شهري كه برنامه هرساله است در سالجاري احداث ۱۷ هزار واحد مسكن شهري را در دست اجرا دارد.

معاون مسكن شهري بنياد مسكن انقلاب اسلامي تصريح كرد: در احداث ۱۷ هزار مسكن شهري در سراسر كشور، بنياد با متقاضيان وارد تعامل شده و بخشي از كار انجام شده است كه انتظار مي رود تا پايان سال اين واحدها تكميل و تحويل متقاضيان شود.

حق‌شناس توضيح داد: احداث اين بخش از واحدهاي مسكوني شهري با بهره‌مندي از ظرفيت مالي حساب ۱۰۰ امام (ره)، آورده متقاضيان و ساير شركا تامين مالي شده و احداث مي‌شود.

به گزارش ايرنا، بنياد مسكن ساخت بيش از ۱۳۰ هزار واحد را در طرح مسكن ملي در شهرهاي مختلف بر عهده گرفته كه تا تيرماه امسال معادل ۵۳ هزار واحد مسكوني، زمين به اين بنياد تحويل داده شده است.

۱۲ هزار واحد مسكوني در مرحله طراحي قراردارد و ساخت ۶ هزار واحد مسكوني مسكن ملي نيز آغاز شده است.

رييس بنياد مسكن انقلاب اسلامي پيش تر از پيشرفت ۲۰ تا ۳۰ درصدي خانه‌هاي مسكن ملي خبر داده بود و گفته بود: براي واحدهاي باقي مانده در حال رايزني با انبوه‌سازان هستيم و براي بخشي كه خود بنياد ساخت آنها را بر عهده دارد طراحي‌ها در حال تكميل است.  اميدواريم تامين اعتبار از سوي بانك‌ها به موقع انجام شود تا مراحل ساخت زودتر انجام شود.

گزارش اشکال Top