۴۰۱۰۸ مسکن مهر باقی‌مانده افتتاح و بهره‌برداری می‌شوند

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی جزئیات افتتاح‌های طرح اقدام ملی مسکن را که با حضور رییس‌جمهوری در اول آبان‌ماه انجام می‌شود، تشریح کرد.

معاون مسكن و ساختمان وزير راه و شهرسازي گفت: بنابر قولي كه وزارت راه و شهرسازي داده بود، افتتاح طرح‌هاي اقدام ملي مسكن و همچنين باقي‌مانده‌هاي مسكن مهر، روز پنجشنبه اول آبان ۹۹، به رياست حجت‌الاسلام والمسلمين حسن روحاني، رياست‌جمهوري، با حضور استانداران و وزراي راه و شهرسازي و آموزش و پرورش به شكل ويدئوكنفرانس انجام مي‌شود.

افتتاح نزديك به ۱۲۰۰۰ مسكن ملي در ۸ استان

معاون وزير راه و شهرسازي در خصوص جزئيات افتتاح اين طرح‌ها، توضيح داد: بخش اول مراسم روز پنجشنبه، اول آبان‌ماه، افتتاح پروژه‌هاي طرح اقدام ملي است كه در اين بخش ۱۱ هزار و ۵۶۰ واحد در هشت استان افتتاح مي‌شود. علاوه بر اين واحدها، برخي از پروژه‌هاي بافت فرسوده كه توسط مالكان احداث شده است نيز در سراسر كشور، افتتاح خواهد شد.
واگذاري گروهي ۱۳۵۰۰۰ واحد مسكن ملي به متقاضيان

محمودزاده بخش دوم افتتاح‌ها را شامل واگذاري زمين به گروه‌هاي ساخت عنوان كرد و گفت: ۱۳۵ هزار زمين به گروه‌هاي ساخت واگذار مي‌شود كه از اين تعداد ۹۵ هزار قطعه، ظرف يك‌سال گذشته واگذار شده و در اين مراسم ۴۰ هزار واحد ديگر واگذار مي‌شود. در اين بخش، هر پلاك به گروه‌هاي سه نفر به بالا واگذار مي‌شود تا نسبت‌به احداث واحد مسكن ملي، اقدام كنند.

وي بخش ديگر مراسم روز پنجشنبه را معرفي ۲۵۳ هزار نفر به ۲۵۳ هزار واحد مسكن ملي در حال احداث برشمرد.

بهره‌برداري از ۶۷۰۰ واحد مسكن ملي در بافت‌هاي فرسوده

به گفته معاون وزير راه و شهرسازي، حدود ۱۴ هزار و ۵۰۰ واحد مسكن ملي در بافت‌هاي فرسوده در حال انجام است كه از اين تعداد ۶ هزار و ۷۰۰ واحد در اين مراسم به بهره‌برداري مي‌رسد.

آغاز عمليات اجرايي ساخت ۶۹۰۰۰ مسكن ملي در قالب تفاهم‌نامه‌ها با ساير وزارتخانه‌ها

محمودزاده همچنين بخشي از اين مراسم را آغاز واحدهاي مسكن ملي در قالب تفاهم‌نامه‌ها با ديگر وزارتخانه‌ها عنوان كرد و گفت: حدود ۶۹ هزار واحد مسكن ملي در قالب تفاهم‌نامه‌ها آغاز عمليات اجراييشان انجام خواهد شد كه از اين تعداد، ۳۰ هزار واحد مسكن ملي فرهنگيان، ۳۷ هزار واحد مسكن ملي نيروهاي مسلح، ۲ هزار واحد مسكن ملي كارگران است. در اين مراسم، آغاز عمليات اجرايي ساخت مسكن فرهنگيان به شكل نمادين با حضور وزير آموزش و پرورش انجام خواهد شد. پيش‌تر نيز ۱۴ هزار و ۵۰۰ واحدي براي فرهنگيان كلنگ‌زني شد.

محمودزاده تصريح كرد: در مجموع به غير از مسكن مهر تعداد ۴۰۰ هزار واحد مسكوني اقدام ملي، تعيين تكليف مي‌شود كه برخي از آن‌ها در قالب واگذاري زمين و برخي در قالب معرفي افراد به پروژه‌ها است.

افتتاح ۴۰۱۰۸ واحد مسكن مهر

معاون وزير راه و شهرسازي، در بخش آخر برنامه ويدئوكنفرانسي با رئيس‌جمهور، گفت: افتتاح ۴۰۱۰۸ واحد مسكن مهر در روز پنجشنبه انجام خواهد شد كه با اين افتتاح در تعدادي از استان‌هاي كشور مسكن مهر، به‌طور كامل به اتمام مي‌رسد و جشن اختتام آن همزمان برگزار خواهد شد.

وي يادآور شد: در مجموع ۵۳ هزار واحد مسكن مهر باقي‌مانده است كه در مراحل مختلف ساخت قرار دارد. بر اساس برنامه‌ريزي كه استان‌ها و دستگاه‌هاي متولي داشتند بايد ظرف روزهاي آتي آنها نيز به اتمام برسد و تحويل متقاضيان شود.

مراسم بخش مسكن، روز پنجشنبه، اول آبان با حضور رئيس‌جمهوري است و استانداران به شكل ميهمان برخط در جلسه حضور دارند. همچنين، مراسم‌هايي به‌شكل مجازي در شهرهاي سيرجان به‌عنوان پايلوت افتتاح ۱۱ هزار و ۵۶۰ واحد اقدام ملي خواهد بود. ۱۳۵ هزار واحد واگذاري زمين و ۲۵۳ هزار واحد مسكن ملي معرفي به پروژه‌هاي اقدام ملي به شكل پايلوت در شهر بيرجند در خراسان جنوبي انجام مي‌شود. مراسم كلنگ‌زني و تفاهم‌نامه‌هاي در شهر هشتگرد در استان البرز و افتتاح مسكن مهر در شهر پرديس انجام مي‌شود.

تاكنون قرار است، كلنگ‌زني تفاهم‌نامه به شكل نمادين توسط وزير آموزش و پرورش در قالب يكي از تفاهم‌نامه‌ها انجام شود. با توجه به زمان محدودي كه در اختيار است يكي از وزرا اينكار را انجام مي‌دهد.

ارزش پروژه اقدام ملي حدود ۲۴۰ هزار ميلياردتومان است كه حدود ۶۰ هزار ميلياردتومان آن مربوط به قميت اراضي و حدود ۱۸۰ هزار ميلياردتومان آن مربوط به بخش اجرا و خدمات خواهد بود. اين گردش مالي بسيار قابل ملاحظه‌اي است كه مي‌تواند تأثيرات بسيار قابل ملاحظه اقتصادي داشته باشد. همچنين مي‌تواند در موضوع اشتغال كه ما در فرجه دو سالانه توزيع مي‌شود. هم بحث اقتصاد و هم بحث اشتغال آنكه روي اقتصاد و اشتغال تأثير جدي خواهد گذاشت.

گزارش اشکال Top